Wijziging Beleid Extra Dagen Noodopvang

05-01-2021

Heeft u naast uw vaste contractdagen nog extra incidentele dagen afgenomen voor noodopvang? Deze hoeft u niet langer extra te betalen. Vanuit de brancheorganisatie is naar aanleiding van deze lockdown het advies gekomen deze extra dagen niet te facturen en dit advies heeft UN1EK nu overgenomen.

Wat betekent dit voor u?

De extra incidentele dagen tijdens noodopvang zullen naar aanleiding van deze wijziging worden gecrediteerd bij ouders waarvan dit nu wel al is gefactureerd.


Let op! 
Heeft u deze dagen al opgevoerd bij de belastingdienst voor de kinderopvangtoeslag? Vergeet u dan niet deze weer aan te passen met terugwerkende kracht. Ook een wijziging in inkomen (bijvoorbeeld omdat u tijdelijk meer werkt) is van belang om direct door te geven aan de belastingdienst en dus ook voor de kinderopvangtoeslag. 
Doet u dit niet dan ontvangt u later een naheffing over de aangevraagde kinderopvangtoeslag van de belastingdienst wegens te veel opgevoerde uren kinderopvang of het opgeven van een foutief inkomen.

U kunt alleen de opvanguren opgeven waarvoor u ook een factuur voor heeft ontvangen van Un1ek.


Vragen & Antwoorden beleid extra dagen noodopvang


Ik heb een contract met vaste dagen. Tijdens de lockdown heb ik nog een extra noodopvangdag aangevraagd en gekregen. Krijg ik daar een factuur van?
Nee, voor ouders met een contract met vaste dagen die een extra dag noodopvang hebben afgenomen, wordt dit niet in rekening gebracht.

Ik heb een flexibel contract en had al dagen aangevraagd en goedgekeurd gekregen in de periode van de lockdown. Moet ik die toch betalen?
Ja, wij vragen u dat gewoon te betalen. U krijgt deze gefactureerde dagen terug van de Belastingdienst. 

Ik heb een flexibel contract, had nog geen dagen aangevraagd die in de lockdown periode vallen, maar heb wél noodopvangdagen aangevraagd en gekregen. Krijg ik hier een factuur van?
Ja, deze (nood)opvangdagen worden wél gefactureerd. Deze kunt u daarom dus ook opgeven bij de belastingdienst én krijgt u dan ook weer terug.

Deel deze pagina:

Contact

Neem contact met ons op!


Het UN1EK servicebureau is gevestigd in Vlaardingen. Op onze locatie in de Emmastraat werken de collega’s van het bestuur, de klantenservice en de afdelingen P&O, financiën, facilities, kwaliteit en communicatie. Op de pagina Servicebureau vind je de snelste manier om met onze medewerkers van deze afdelingen contact op te nemen. Of vul het contactformulier in, dan reageren wij zo snel mogelijk!


Neem contact op!